Alt tyder på, at 2023 bliver et stærkt rejseår. Hos rejsearrangøren Apollo er salget ugentligt steget med hele 40 procent i løbet af januar. Og hele 7 ud af 10 af dem, der indtil videre har sikret sig deres sommerferie, skal tilbringe sommeren i Grækenland. Fortsætter tendensen, kan det ende med et udsolgt-skilt på de græske øer.


Årets travleste periode for salg af ferierejser er officielt skudt i gang. I januar har Apollo således øget salget fra uge til uge med op til 40 procent. Januars rejsesalg er dermed tilbage på et niveau, som rejsearrangøren ikke har set siden 2018.
Endnu mere imponerende er det, at mere end 70 procent af dem, der indtil videre har sikret deres sommerferie med Apollo, har lagt sommerferiebillet ind på Grækenland. Og Kreta spås endnu engang til at blive sommerens mest populære feriedestination.
”Vi havde forventet, at 2023 ville blive et godt rejseår, men at så mange bookinger er kommet ind så tidligt, er alligevel en positiv overraskelse. Det er ikke sket i årevis. Samtidigt skiller de græske øer sig ud som sommerens helt store solrige favorit, og hvis salget fortsætter i det tempo, så kan vi ende med at få udsolgt på Grækenland længe før, sommeren overhovedet er skudt i gang,” siger Glenn Bisgaard, salgsdirektør hos Apollo.
Træningsture rives ned fra hylderne
Samtidigt er det ikke kun sol og udsigt til pool og strand, der trækker i os i år. I 2023 handler ferien nemlig også om personlig tid og egenomsorg. Og hos Apollo har salget af træningsrejser indtil videre sat markante rekorder i år. I anden uge af januar kunne rejsearrangøren således melde om en fordobling i salget af rejser til et Apollo Sports resort sammenlignet med samme periode sidste år. I alt er salget for januar steget næsten 30 procent sammenlignet med sidste år og næsten 50 procent sammenlignet med tiden før pandemien.
”Træningsrejser er en solid og markant stigende rejsetrend, og Apollo Sports er, uden sammenligning, vores hurtigst voksende hotelkoncept. Sidste år slog vi dørene op til to nye hoteller i Grækenland og i alt 12 nye padelbaner, og vi vil fortsat udvikle konceptet med endnu flere sportshoteller og fx ture med kendte træningsprofiler og professionelle instruktører,” lyder det fra Glenn Bisgaard.
I 2023 planlægger rejsearrangøren at tilbyde mere end 300 sportsbegivenheder og træningsuger fordelt på Apollo Sports-hotellerne alene. Seks af Apollo Sports hotellerne er under varemærket Playitas. Og ved årets udgang vil imponerende 100.000 gæster have holdt ferie og trænet på et af disse.
Kilde: Apollo
Oversættelse til svensk
Tag Scandinavian Office Solutions med ombord på din salgsrejse. Vi har leveret kvalitetsoversættelser siden 2011, og vi oversætter gerne din webside, webshop, produktnyhed, opdatering til SoMe etc.
Kontakt os for et tilbud, du bliver glad for!

